wtorek, 24 stycznia 2012

Five Intersecting Tetrahedra

Pięć przecinających się czworościanów - geometria w naczystszej formie.

Twórcą tego modelu jest Thomas Hull - jest on profesorem matematyki. Głównym obszarem jego zainteresowań jest nauczanie matematyki z wykorzystaniem origami oraz matematyczne podstawy składania papieru.

Tutaj, znajdziecie opis modelu oraz diagram pozwalający złożyć pojedynczy moduł

Five Intersecting Tetrahedra

Zabierałam się do tego modelu już od baaardzo dawna, jedyne co mnie powstrzymywało przed składaniem to obawa przed tym, że brak wyobraźni przestrzennej (no niestety bozia dnie dała) uniemożliwi mi połączenie poszczególnych czworościanów w całość... racje miałam tylko cześciowo, bo braki w wyobraźni przestrzennej utrudniały pracę, jednak jej nie uniemożliwiły... model złożyłam, a że dopiero za 3 podejściem, to co z tego!

Same moduły pozwalające stworzyć czworościan są dość proste do złożenia. Natomiast połączenie ich w pięć przecinających się czworościanów to dość spore wyzwanie. Polecam bardzo dobry tutorial Jo Nakashimy, w którym pokazuje on cały proces składania - od pojedynczych czworościanów, po łączenie ich w całość.


I zachęcam do wytrwałości, bo efekt końcowy jest wart włożonej w niego pracy :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz