sobota, 25 sierpnia 2012

Kusudama Venus

Udało mi się ostatnio złożyć kusudamę Venus. W zasadzie powinnam nauczyć się jej na początku swojej przygody z origami, bo to tradycyjny model. I zaraz po żurawiu powinna być Venus, ale... ta kusudama wymaga szycia, a ja nienawidzę szyć...

Kusudama Venus

Zabierałam się za nią już od dłuższego czasu - składanie modułów to była przyjemność natomiast składanie Venus w kupę mi się nie podobało.

I to nie dlatego, że jest trudne i wymaga niesamowitej biegłości w posługiwaniu się iglą i nitką... ale dlatego, że ona się sama układa, a ja nie cierpie jak się coś samo robi i ja nad tym nie mam kontroli. Przez tą moją manię kontrolowania, wyszła mi krzywo.

Więc jak chcecie, żeby Wam się pięknie ułożyła to musicie jej na to pozwolić. Moduły proste do złożenia, sposób łączenia modułow w całość za pomocą nici jest charakterystyczny dla tradycyjnych modeli i nie jest trudny. Mimo wszystko polecam składanie :-)

Venus uczyłam się składać z książki "Kusudama Origami Kugeln" - bardzo dobrze zaopatrzony sklep, stosunkowo niedroga przesyłka oraz ekspresowa realizacja zamówień. Sama sprawdziłam.

Bez książki też można złożyć - w Internecie jest dostępnych sporo diagramów i tutoriali do tego modelu. Wystarczy wyguglać "kusudama venus". Ja polecam tutoriale Tadashi Mori - od razu uprzedzam, że dzwięk można sobie darować.

Instrukcja jak złożyć pojedynczy moduł.

Instrukcja jak zszyć kusudamę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz