piątek, 5 kwietnia 2013

Gąbka Mengera

Mam kilka takich modeli origami, które obiecuję sobie złożyć, jak tylko będę miała więcej wolnego czasu. Ostatnio podczas chwili refleksji doszłam jednak do wniosku, że kategoria "więcej wolnego czasu" to nic innego jak tylko zwykła wymówka i w ramach poziomowego zbierania się do kupy postanowiłam złożyć wszystkie modele, które umieściłam w tej kategorii. Zaczęłam od Gąbki Mengera - trójwymiarowego modelu klasycznego fraktala - dywanu Sierpińskiego.

Cechą charakterystyczną fraktali jest stopień złożoności - im wyższy stopień, tym fraktal ciekawiej wygląda, ale wymaga więcej pracy. Moja Gąbka to stopień pierwszy - powstała z 192 modułów o wymiarach 1,5 cm x 3 cm. Moduły są banalnie proste do wykonania - trochę więcej wysiłku wymaga złożenie modelu w całość.

Instrukcja do złożenia Gąbki Mengera znajduję się TUTAJ

Gwidon with Menger's Sponge

2 komentarze:

  1. mi nie chce wyjść pojedynczy moduł nie wiem tylko czemu :/ ten pojedynczy moduł się skleja prawda?????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic się nie skleja. Moduły mają jedynie pozaginane boki, z 6 modułów składasz sześcian. Może ten tutorial, Ci pomoże - oglądaj dopiero od 2:47. Powodzenia!

      Usuń