niedziela, 16 grudnia 2012

Bombki

Właściwie to nie bombki, a Stellated Octahedron, czyli ośmiościan gwieździsty... ale skoro święta tuż, tuż i była już choinka, to bombki też muszą ;-)

Stellated Octahedron

Model jest autorstwa Sama Cuilla i uważam, że jest stosunkowo prosty do złożenia. Diagram znajdziecie TUTAJ

Efekt końcowy zależy do papieru który wykorzystacie do składania. Ja składałam z papierów hologramowych, które kupiłam w sklepie papierniczym za 3,60 zł. Małe bombki wychodzą całkiem nieźle, ale większe niestety nie chcą "trzymać" kształtu - bo papier jest zdecydowanie za cieńki. Do dużych bombek polecam papier do pakowania holograficzny, można go kupić w Rossmanie za niecałe 5,00 zł. Jest grubszy i idealnie trzyma kształt.

Znalazłam ten model, dzięki Agacie, która pożyczyła mi książkę "Zabawne origami, czyli papierowe cuda" autorstwa Paulo Mulatinho. Książka jest pełna świetnych modeli, znakomitych twórców origami - od Tomoko Fuse przez Kunihiko Kasaharę po Mitsunobu Sonobe, aż trudno uwierzyć, że tak dobrze opracowana pozycja origami pojawiła się w Polsce. Książka została wydana w 2001 r. i w tej chwili funkcjonuje już tylko w drugim obiegu. Ja swój egzemplarz upolowałam na Allegro.pl.

Poniżej, jeden z moich trzech łobuziaków - Umberta, która uwielbia wtryniać mi się w kadry i demolować plany zdjęciowe ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz